tisdag 10 december 2013

Toalett

Tänk vad glad man blir över sina barns utveckling. Minsta lilla sak så är man stolt som en tupp!

Ida blev 6 månader nu helgen som var, hon sitter helt själv. Tappar balansen ibland men blir arg om hon inte får sitta. Och hon verkligen avgudar Alice, för Alice är verkligen spännande med alla saker hon hittar på. Nu vill hon till och med stå!

Juldagen är Alice 26 månader. Herregud vad tiden gått fort. Tycker det var bara månader sedan vi fick henne men då fick vi Ida.. Det gäller att försöka njuta så mycket det går av denna tiden! Den går inte att få tillbaka.
Jag har börjat presentera pottan och toaletten lite för Alice. Ibland går det och ibland inte. Idag när Alice hade varit på mini sim och vi skulle duscha ser jag att det är något. "Mamma...Kissa" säger hon och går mot toaletten. Jag tänker att hon vill in dit bara för att pojken som är i omklädningsrummet var där innan oss. Tar med henne in på toaletten och sätter henne där. Och bara en liten stund senare ser hon överraskad ut och säger "kiss". Jag blir överlycklig, "kissar du? På toaletten!? Vad duktig du är Alice".

Mina, eller rättare sagt våra älskade flickor <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar