tisdag 17 december 2013

Tisdag

Tänk att det bara är en vecka kvar till julafton. Det känns nästan som att det är en månad kvar. Tycker att det är inte alls längesen jag hängde upp denna.
Alice hjälper mig hålla koll på dagarna. Det är nästan så att jag skulle vilja hänga upp min också!

 

Alice fick en vecka längre jullov.
Det går bland annat tredagarsfeber på dagis så för att vi alla ska vara friska till julafton så håller vi oss hemma och har mys hela dagarna. Vet inte vad hon såg ut som när vi vaknade igår. det syns kanske inte på bilden men hon är prickig!
Vi hoppas på att utslagen försvinner snart och att vi slipper dagisvirus fram till "Vabrurari".
Hur ska det gå denna gången? Två barn som får influensa plus jag.. Nej än kan jag inte förbereda mig inför hur det kommer vara om vi får maginfluensa. Jag får ta det som de kommer.

(OBS! Det är inte vattenkoppor!)



Ida ska ju också få vara med på ett hörn!
Det ska bli spännande att se hur hon reagerar på tomten, om han nu hittar till där vi ska fira julafton. Förra året var Alice duktig när tomten knakade på dörren.
Vi får se om det kommer någon tomte dit vi ska fira jul. Tomten kanske inte kan komma själv utan skickar en medhjälpare..

Nu i veckan ska jag hinna med att baka lite julgodis. Det kommer, förhoppningsvis, upp ett par inlägg om detta också!

(Jag hade redigerat detta inlägger, med Alice i knät när hon tittar på film. Sen får hon tag i datormusen och trycker på en knapp så jag kommer fram till startsidan. Finns egentligen inget att bli arg för men så irriterande!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar