tisdag 31 december 2013

2013 avslutas

2013

Vi har haft en väldigt lugn dag!

Promenad och lunch (köttfärs- och grönsakssoppa) med Malin.
Mys med tjejerna.
Inväntade Daniel och så lagade jag stekt kyckling, kokt ris och jordnötssås. Till efterrätt blev det vaniljglass med banan, ananas, strössel, chokladsås och marshmallow. Alice dök ner i skålarna med strössel och marshmallows, de sistnämnda tycker hon är väldigt gott!

De senaste dagarna har jag funderat lite på den så kallade "pippi-tröjan".

Även kallad fiskartröjan
Jag har lagt märke till att även fiskartröjan finns även med i någon av Emil i Lönnebergafilmerna, kan vara att den är med i samtliga filmer där Alfred är varmare klädd. Vågar inte säga i vilken av filmerna som hade med tröjan först, den efterforskingen orkar jag inte göra just nu.

Tillbaka till vad som erbjuds under kvällen;
Nu blir det nog någon film med ostbricka. Killarna tar nog vin och jag funderar på att ta lite champagne. Efter tolvslaget blir det troligen nattamat. Daniel hade med sig två pizzor så ska vi kränga massa mat så gör vi det ordentligt!


Denna fick vi i somras och i mitten/längst ner stod en flaska rosa champagne. Vi har nästan glömt av flaskan lite eller inte hittat rätt dag som vi är sugna eller vill öppna den. Men nu tycker jag att vi inte kan vänta så mycket längre till. Vi får se hur god den är och hur mycket jag känner för att dricka.

2014 

 I morgon skriver vi inte 13 längre. Ett nytt år, nya möjligheter.
För några dagar sedan skrev jag över födelsedagar mm från årets kalender till nästa års kalender. Att svärfar fyller 60 eller att en av mina kusiner konfirmeras var inget direkt märkvärdigt även fast det är två milstolpar i livet som firas med pompa och ståt. Ida fyller 1 år under Sweden Rock är spännande, då har hon funnits hos oss i ett år. Vad snabbt tiden går. Men att skriva att Alice fyller 3 år i oktober. Det kändes konstigt, att hon har varit med så länge. Det är inte längesen hon bars runt överallt och nu springer hon runt och sjunger "hejsan hoppsan falleallea..." eller "snickeboa.. unge.. sitta datorn.. arg". Tiden går väl så snabbt så snart börjar hon skolan sen helt plötsligt står hon där på trappen och sjunger "FY FAN VAD VI ÄR BRA" med sina vita mössa i handen. Men då betyder det även att jag är strax över 40. Usch.. Nej så långt fram kan jag inte tänka.
Just nu måste jag tänka i nutid. För det är så mycket som kommer hända. Jag/Vi har ett härligt bröllop att planera. Även fast de i stora drag är så gott som klart är det de lilla som ska bokas, beställas och bestämmas. Det kommer bli väldigt mycket bröllop nu ett tag fram över här på bloggen, men det är lite därför jag började blogga. För att nära och kära skulle få en liten inblick i våra planer.

Nu önskar jag dig en trevlig kväll!
Drick inte för mycket och blanda absolut inte alkohol med raketer..

Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar