onsdag 21 augusti 2013

Höst?

Snart är denna sommaren över :( Det har varit väldigt fint under sommaren men bara på några dagar har hösten kommit smygandes runt hörnet. Eller inte riktigt höst men de är lite kyligare vindar, nästan fått byta ut linnet och shortsen mot längre plagg.

Något bad har det inte heller blivit under dessa varma sommardagar. Men får väl se det som så att jag laddar upp inför höstens besök i simhallen :)

Sista veckan som vi alla är hemma också. På måndag är det vanlig jobbdag för Sebastian. Jag och Ida ska följa med Alice och hälsa på förskolan sen börjar hon på tisdag. Det är ett tag sen hon va där, dels är det nya barn men även en ny fröken. Snart kör Svenska Kyrkan igång med sina grupper också! Då är det dels rytmik för båda barnen men också baby café och öppna gruppen (åldrar 0-5). Sen får vi ju inte glömma att BVC (barnavårdcentralen) kör igång sin mammagrupp också! Ja ni ser ju att jag kommer ha fullt uppunder veckorna. Just nu när jag skriver detta inlägget inser jag att en person som är föräldraledig kan nog jämföra sig med en pensionär. *skrattar*. Fast man är hemma hela dagarna så händer det saker hela tiden, dagarna bara försvinner!

I morgon kommer Prällen (Marie) på hembesök för att ha dopsamtal. Spännande att de gör hembesök! Men de brukar de kanske göra?! Kvällen ägnas nog till att leta psalmer som vi skulle vilja ha med i gudstjänsten på söndag..

Bara dagar kvar till Elin kommer ner på ännu ett besök! Sen är det bara några veckor till jag kör upp till henne. Elin har ju sån lyx med bara 8 mil till Gekås!
Ni kanske kan gissa vad vi kommer göra under mitt besök hos henne ;)


Trevlig eftermiddag och kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar