lördag 24 augusti 2013

Besök från Borås!

Fredag:
Dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig igår, men det löste sig ändå! vi hann med alla våra sysslor innan Elin kom.

Jag var hemma hos mina föräldrar en liten stund för att låta Sebastian få ha köket för sig själv då han skulle göra kvällsmat till oss som han inte har gjort tidigare. Nu vet jag absolut vad vi ska äta på nyårsafton! Elin tyckte att vi kunde flytta närmre henne så vi kunde bjuda på middag lite då och då :)

Toast Skagen!
 
Med räksoppa till!
 

Behöver jag säga hur gott detta var eller hur duktig Sebastian var som lagat detta? Majonnäsen hade han gjort helt själv!
 
Lördag:
Jag har funderat lite på om jag ska lägga upp bilder på barnen här. Än så länge har jag inte velat det. Men i dag tog jag en väldigt rolig bild som kanske tur va blev lite suddig.. 
Vi tar det hela från början.. Min mormor kom igår och hälsade på oss. Hon vet att Alice älskar Pippi och hade köpt en speciell sak som Ida fick prova i dag (Alice vägrar att ha den på sig).
 


Nu ska vi snart avnjuta en, förhoppningsvis, god middag. På menyn står det i dag: Rotmos med falukorv och sallad!

Lite senare är det dags för att göra ännu mer sallad och sen åka över till församlingshemmet och duka för i morgon har vi dop!

Ha en trevlig kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar