söndag 25 augusti 2013

"Detta är en privat tillställning"

Ja då var snart denna helgen över! Snabbt har det gått men med trevligt sällskap så går det snabbt.
Jag har hittat en supermysig affär här i stan som heter Smaralda, jag kommer verkligen gå dit igen.

I dag har vi haft dop. Är helt slut i huvudet. Det var väldigt bra loggestik men det är ju ändå så mycket att göra när man är mitt uppe i allt med att duka av och duka fram. Det är så skönt att veta att det finns dem som gärna hjälper till, ett STORT TACK!

Så här såg det ut när vi hade dukat.
 


Tårta nr 1.
 
Tårta nr 2.
 
Doppresenter.
 
Mitt när vi öppnar presenterna står det en äldre man i dörröppningen. Han såg lite mysko ut så jag visste inte om jag skulle våga gå fram och prata med honom eller bara låta det vara. Ser man att det är typ ett kalas så går man väl inte in i lokalen? Jag hade då inte gjort det. Skämts och gått ut igen.
Men den här mannen såg lite förvirrad in och smög sig in. Jag sa försiktigt till honom att detta är en privat tillställning och att vi hade hyrt församlingshemmet. "Vart är det jag ska rösta? Det är ju kyrkovalet.." Gång på gång försökte jag förklara att det är kyrkoval om 3 veckor, den 15 september, och att vi har hyrt församlingshemmet för kalas. Stackars lilla gubbe som trodde att det var mitten av September i dag.
Men det är väl inte konstigt att man blir lite rädd när det står en främmande man i dörröppningen när det händer saker som de gör i samhället.
 
Nej du nu hänger inte mitt huvud med mer. Blir nog mer Pippi eller Trassel innan vi gör lite mat!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar