lördag 3 augusti 2013

FedEx

God morgon kära Läsare!

05:55 kom Alice in till oss; "offa... pippi"
Jag fick blunda vidare ett par minuter innan det var dags att ta upp Ida..
Ni kan aldrig tro vad vi tittade på i morse istället för Bolibompa...

 


 Igår va vi hos mina föräldrar och besökte dem. Alice har tjatat om Memo, Badam och morfar nu ett bra tag så det va nog dags för att träffa dem igen!
De va nyligen i Skottland på semester och hade självklart tagit sig tid att titta på lite kläder till barnen. Fick med mig en hel Ica-påse hem! I Storbritannien har de inte barnbidrag utan sänkt priset på tex kläder istället.

Tex de gröna byxorna kostade 4 pund om jag minns rätt, den vita tröjan tror jag kostade 1,50 pund men sen hittade de den nog på rea så de gav nog inte mer än 1 pund för den.
Något kan tänka mig göra i framtiden, åka över till UK en weekend och handla på mig kläder till flickorna! Lika väl som att ta sig tid att åka till Gekås kan man göra en lite längre resa!

I mitten på förra veckan beställde jag personliga handdukar som ska vara Save the Date-kort. Tillvärkaren i Kina skickade paketet i söndags sen har jag följt paketets resa genom världen..
Från SUZHOU till SHANGHAI, NEW DELHI, ROISSY CHARLES DE GAULLE, STOCKHOLM-ARLANDA.



Jag skulle fått mitt paket igår men självklart hade jag åkt hemifrån när de va och knackade på dörren Så nu är paketet tillbaka på Arlanda tydligen :(  
Nu får jag vänta till på måndag innan jag får se resultatet på min beställning..

I saknaden av mitt paket önskar jag er en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar