torsdag 12 juni 2014

Snart helg, igen

Oj vad veckorna går fort nu. Det är så mycket som händer i sommar, jobb, bröllop*2, jobb, klassåterträff, jobb och inskolning. Lika mycket som jag ser fram emot allt som händer under sommare så ska det bli väldigt skönt i slutet av augusti.

Inför bröllopet är det bara småsaker som ska fixas sen tror jag att allt är klart. Jag har försökt intala mig själv att inte ha någon kontroll alls över dagen, överlåter det totalt till Daniel och Elin.
Det är lite mer än två veckor kvar, TVÅ VECKOR!
I dag ska jag prova klänningen igen med hon som ska sy om de lilla som behöver ändras.

Nu i veckan fick Ida ett brev, från folktandvården. Vår lilla flicka ska till tandläkaren och denna gången har vi nog turen med oss (om den andra hälften vill) att vi båda kan gå. Annars är det bara jag som går på alla läkarkontroller och vad som behövs. Tror att det är roligt för Sebbe att han också får chansen att vara med. Liten börjar bli stor och snart ska hon också börja på dagis. Det är så gott som 2 månader kvar till idas inskolning börjar och det kommer verkligen kännas konstigt att under inskolningsveckan gå hem ENSAM för några timmar. Det märks på Ida att hon är nyfiken på vad som finns bortom hallen när vi lämnar Alice. Jag tror det kommer gå hur bra som helst, vi kör ju en liten bit inskolning varje gång vi lämnar/hämtar Alice så det blir inget nytt att träffa personalen eller de andra barnen.


Alice hade utflyckt med dagis igår. De gick ner på stan och besökte ett fik.
Fick berättat för mig att Alice var den enda som valde kaka (chokladboll med rosa strössel) och hon var superduktig vid bordet. Som förälder växer man flera meter när man hör att barnen är så duktiga. När hon väl vill så är hon helt fantastisk, sen har hon som alla andra dåliga dagar då det knappt går att titta på henne.

I morgon ska jag in och jobba så det blir långhelg för Sebbe, sen har han 5 härliga semesterveckor atg se fram emot i sommar. Vi förbereder helgens bus/mys redan i dag. Packade upp poolen efter att vi hade lämnat Alice och började fylla den med vatten. Så nu står den och gottar till sig så vattnet ska vara någorlunda varmt när Alice kommer hem.
  

Igår var jag i bokaffären här i Sölvesborg, vid årsskiftet såg jag att de hade gästböcker. Jag hade nästan, bara nästan, missat den biten. Elin frågade för ett tag sedan om hon eller vi skulle fixa en gästbok, det kanske är toastparet som ska införskaffa gästboken men eftersom jag väldigt gärna vill ha kontroll över allt just nu så tog jag på mig att skaffa den. 
Egentligen borde jag väl kunna köpa den själv men jag tog några bilder på böckerna som fanns där så Sebbe får vara med och välja.
Jag står i valet som vi ska ha en gästbok endast till bröllopet eller om vi ska ha en som vi kan ha vid andra tillfällen. Men fick nu en idé hur vi ska göra med gästboken.. Ska klura lite mer på denna och se vad det blir av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar