lördag 7 juni 2014

Möhippa

Oj vad jag har att skriva. Hoppas jag får med allt, eller de mesta, nu när jag ska skriva.
Jag vet inte hur många veckor jag varit inställd på att jobba den 6/6. personalen frågade om jag kunde in och jobba för några av brukarna skulle på utflyckt med ordinarie personal. Så jag trodde att jag skulle vara på jobbet 9:30- runt 16:30. Med mitt kontrollbehov har jag många gånger försökt lista ut när möhippan skulle vara. Hade en liten tankte om att De skulle kidnappa mig någon gång när jag jobbade men vågade inte hoppas för att sedan bli besvike.
Dagen började som vanligt med tidig morgon och allt som hör till. Vi skulle till och med hinna handla innan jag skulle vara på jobbet. När vi hade handlat färdigt fick Sebbe en mindre utskällning för att han tog lång tid på sig i affären och att jag troligen skulle komma försent till jobbet. Nu i efterhand är det synd om honom att han fick stå ut med mig i bilen.


Men jag fick mig en riktig överraskning när jag hade tagit mina väskor på jobbet och va påväg in såg jag en grupp människor stå bakom ett förråd och knappade på mobiler. Jag tror jag kände igen gruppen första gången jag såg dem.  Nästa gång jag tittade på den kunde jag registrera ansiktena ordentligt såg jag verkligen vilka det var. Vilken chock jag fick! Jag fattade vad alla gjorde där men kunde samtidit inte koppla eller ta in det som hände. Kusiner från Sollebrunn va där, Elin från Borås va där, Moster från Malmö va där, Hanna och Malin.
Av chock, glädje och tacksamhet började tårarna rinna. Jag fick på mig en fin tröja och blev satt i Hannas bil.

Malin, Elin, Hanna, Sanna, Jennie (jag), Elin, Hanna och Sara.

Efter lite mer än en timme kom vi fram till Karlskrona och Boda Borg. Lite bubbel och lätt lunch tog vi oss an banorna. Jag, Malin, Hanna och Hanna mötte Elin, Elin, Sara och Sanna. Vi va rätt duktiga för båda lagen fick 9 stämplar var, det vill säga att vi klarade 9/23 banor. De som provar på Boda Borg för första gången brukar få 3-5 stämplar.


När vi var lagom trötta och hade lika många stämplar avslutade vi och åkte tillbaks mot Bromölla för att äta en härlug middag som Malin hade gjort.
När alla var mätta och nöjda gick vi in och alla fick ett härligt fotbad. I mitt fotbad fanns det massage. Alla fick en varsin nagelfil och fotfil, lite fniss var det också men alla va trötta och njöt verkligen av att ha fötterna i ett varmt bad!
Det fanns nagellack så vi kunde piffa till oss lite.
Innan vi satte oss i vattenbad var det väldigt viktigt att tvätta bort alkt smink för vi avslutade dagen/kvällen med en varsin ansiktsmask. Tror faktiskt jag och Sara fick de bästa, dels blev de bara glansiga men det gick att dra bort masken sen när den skulle bort. När masken börjar stelna så går det inte arr grimasera elker skratta. Och bara att det började strama i ansiktet var roligt.
Jag hade verkligen en rolig dag och tackar alla inblandade för vad ni gjorde för mig! Även Camilla som drog en liten lögn för att locka mig till en upphämtningsplats.
Nu börjar jag jobba om 12 timmar så jag ska göra mig iordning för att försöka få lite mer sönn denna natten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar