onsdag 5 februari 2014

Föräldraskap

Nu måste jag nog ta en paus och tänka efter vad som har hänt..
Ida har börjat förflytta sig på golvet, vilket är spännande. Att se henne hitta något hon vill ha och sedan kämpar hon för att komma dit. Snart får vi nog stänga alla dörrar så vi har koll på var hon är, begränsa hennes utrymme så att säga.
Alice vet jag inte var jag ska börja. Är så glad och stolt över henne! Hon kan så gott som alla namnen som finns på dagis, även dem som jag inte kan. Hon räknar till 10 och kan många sånger. När hon börjar sjunga får jag riktigt tänka efter och försöka tolka orden så jag kan sjunga med. Den populäraste sången just nu är nog Här kommer Pippi Långstrump.
Vi har börjat sitta lite på toaletten, även fast det inte kommer något så har vi försökt. Men vad blir båda väldigt glada när det kommer någfa stänk. I dag tog hon på sig sina flisbyxor med tillhörande jacka själv.  Hon till och med knäppte jackan själv. Så stolt hon var när hon visade mig vad hon hade gjort! Mycket tack vare förskolan!
Jag är väldigt nöjd att vi fick plats på Montessori,  det passar Alice väldigt bra!

Nu till en annan sak. Jag tror jag är klar med min klädsel till bröllopet! Var i kristianstad i dag och köpte det sista. Klänningen ska provas igen för att sys in lite, skorna är inköpta. I dag blev jag klar med något nytt, gammalt, blått och lånat. Tjejernas klänningar ska vi börja leta efter nör sommarkläderna kommer in i butikerna. Vi tänker inte lägga 1300 för två klänningar som används en gång utan kan användas hela sommaren. Valuta för pengarna!  Sebbes kläder får vi se när de blir inhandlade. Han lägger sig inte i mitt val av klänning och jag lägger mig inte i hans val.

Önskar er en trevlig kväll denna onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar