måndag 23 september 2013

Blommig falukorv

Mamma ringde för att lämna recept på krabbelurer som jag ska göra till Alice när hon ska ha utedag på dagis. Jag fick avsluta samtalet lite snabbt för Alice hade försvunnit ut i köket och jag hörde att hon åt eller drack något. Nu när hon är förkyld hörs det när hon kippar efter luft mellan tuggorna.
Jag hade inte hunnit sätta in falukorven i ugnen än så den stod på diskbänken med äpple och morötter i och runt sig. Som tur hade jag inte hunnit skära upp löken..

Så här såg falukorven ut när jag hittade den och Alice (med en kniv i handen :S ) i köket:


Nu är den garnerad och står i ugnen. Väntar bara på att Sebbe ska komma från tåget och att korven ska bli klar så vi kan äta.
Det har varit full rulle här i dag så jag hoppas på en lugn kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar