måndag 7 april 2014

Fantasi

Dagens 5 minuters bygge med Lego blev en hage samt vindskydd för lite olika djur. Fick flytta på en arg Ida när jag skulle ta bilden för hon ryckte åt sig tigern och pingvinen.

Familjen Svenssons Zoo!
Igår eftermiddag/kväll åkte jag och några andra in till Centralsjukhuset i Kristianstad (CSK) för att besöka X (jag kommer kalla den anonyma patienten för X eller h*n).
Jag kommer troligtvis inte skriva av vilken anledning X är på sjukhus.
Nu väntas det svar från lite prover för att få veta vad detta beror på.

När vi skulle gå in på sjukhuset satt det en man precis utanför dörrarna och rökte, inget märkvärdigt med det. Men när hans påse hänger halvvägs ner i marken kan jag inte låta bli att skämta med en i mitt sällskap "Är du sugen på lite äppeljuice är det bara att tappa från hans påse.. haha".
När vi kommer in till X så tittar vi bara på varnadra och skakar på huvudet och så undrar jag om läkaren har gett X någon stark medicin eller om de har glömt ge X medicin. När vi slagit oss ner i X säng slänger jag ur mig, på grund av X skrattanfall, "X har varit hos mannen i entrén, h*n har ju sån dricka i glaset". Då stirrar X på mig när jag får skrattanfall och frågar vad jag har druckit i dag.
Det är kanske inte så roligt att läsa detta men vi hade roligt i alla fall!

Entrén vid hissarna på CSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar