torsdag 3 april 2014

Annas Butik

För ett tag sedan blev jag inbjuden på en fika i Bromölla som en tjej hade ordnat. Eller hon bestämde tid och plats och så får vi själva stå för fika. Ett mycket trevligt initiativ då det blir ett större bebis-nätverk. Det är nästan så att det är minst en ny människa att lära känna varje gång!
Efter besöket på Böckmans svängde jag och Ida inom skoaffären i Bromölla för att prova skorna vi la undan. Nu när hon börjat gå och rör sig mer och snabbare är det dags för henne också att få skor, Alice fick nya skor igår. Jag känner att det funkar inte att skicka Alice till dagis i skummadumma (gummistövlar) dag efter dag, nej här behövdes skor. De är ju inte billiga heller :(

När jag har hämtat Alice på dagis så blir det hem för lite mellis och sedan är det bilens tur att få "nya" skor, hen får sina sommar"skor" på sig. Böter vill vi inte ha, har tillräckligt med utgifter.
Karln spenderar sin dag på Borgholm/Öland, vet inte ens om de ska vara i Borgholm. Tycker att det är var och varannan veckan han har sammanträde på Öland. Grannarna måste tro att vi har väldigt mycket övernattningsgäster här. Ena veckan är det Elins bil som står här utanför, sen är det Lantmäteriets bil och tre andra hyrbilar som står utanför lite då och då.

I dag hittade jag ett paket i brevlådan när vi kom hem från Bromölla...
I tisdags beställde jag hem Organzapåsar. Nu är halva det momentet klart och sen ska vi bara hitta något bra att fylla påsarna med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar