söndag 27 oktober 2013

Vintertid.

Ida hade nog lite svårt att sova i natt. Hon brukar, vågar knappt säga de, sova hela nätterna. Men för att vi skulle få någon sömn gick jag och Ida upp runt klockan tre för att ge henne en ny blöja och lite mat för att se om hon kunde sova bättre. Och för att slippa massa spring med nappen resten av morgonen gick jag och Ida in och sov vidare i Alice säng.
Efter vad jag tyckte var för få timmar gick vi ändå upp, Ida va som en spratteldocka. Vet du vad jag menar? Du drar i ett snöre och så åker armar och ben upp. Smyger upp i köket och sneglar på klockan för att se hur pigga vi varit denna morgon. 07:11 va ju inte så farligt. "Klockan är ju efter 7 så vi slänger in en maskin tvätt så vi blir av med LITE smutstvätt under dagen..."
Alice och Sebastian kommer upp och jag går in i vårt sovrum för att hämta sista smutstvätten. Av någon anledning vill jag att min mobil ska ligga i fönsterkarmen om någon behöver få tag på mig. Tappar nästan både haka och ögon när jag slog på mobilen, 06:16. Jag hade glömt att det är vintertid. Så då behövde jag inte vara så nöjd att jag fick sova till klockan 7 för de blev nästan den vanliga tiden jag går upp ändå.
Nu ska jag få i oss lite frukost så vi orkar leka med de andra barnen i gympahallen om några timmar!

Igår hade vi kalas för Alice!
Hon fick massor av fina saker och märkligt nog va det lite bamsetema över dagen.
För några minuter sedan sprang hon runt med Lilla-Gubben (käpphäst) och gnäggade!


Du glömmer väl inte ställa tillbaka klockorna i dag?
Njut av söndagen! I morgon är det en ny vecka :)
Höstlov för oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar