tisdag 23 juli 2013

"Semester"

GRATTIS MAMMA PÅ FÖDELSEDAGEN!

En hyfsat lugn morgon.. När vi gått upp och Ida fått sin mat satte vi oss i bilen för att åka till mina föräldrar, äta frukost och hämta Alice.
När jag kliver ut ur bilen står Alice på deras trappa och säger "memo.. memo.." (Nemo, en hund). Tänk vad glad hon blev när hon fick syn på mig, eller inte. Det var inte ett dugg intressant att hon varit utan sin mamma hela natten. Hon skulle tvunget leka med Nemo!

Jag vet inte om det är 2 årstrotset som har börjat eller om det bara är protester för att lillasyster tar mycket av min tid. Eller mycket tid tar Ida inte. Hon får tid för blöja och mat sen tycker jag att jag ger Alice resten av tiden. Men det är inte så lätt att sitta och amma samtidigt som Alice säger "kom" och vill visa något på sitt rum. Jag hoppas att detta bara var tillfälligt för i dag och att vi kan komma in i ordentliga rutiner snart.

Vi har det lysigt nu i sommar!
Sen Ida föddes har jag bara varit själv med dem i 11 dagar. Eller inte ens det. Jag har haft lite sällskap delar av några dagar. Men som i dag, Sebbe behövde in och jobba på sin semester. Men Alice hade sovit hos mormor och morfar så de va lätt att ta sig dit när vi hade vaknat. Annars hade jag haft fröken Alice med sitt dåliga humör och Ida som tycker det är varmt och bara kräker när hon ätit för mycket. Det är inte så lätt att kombinera dessa två då.
Jag ska tilllägga att Alice blir 21 månader på torsdag och Ida blir 8 veckor på fredag, så de är ganska små!
Mutade till och med Alice att äta lunch framför Pippi för att hon skulle få i sig mat!

Klockan är mycket.. Ida ligger i soffan och "tittar" på när pappa spelar TV-spel, förhoppningsvis har hon somnat annars tar jag henne med mig in i sängen så blir det lite bebismys innan jag somnar!

I morgon kommer Nemo så då blir Alice glad!

God natt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar