söndag 9 november 2014

Paj...

I dag skulle jag ta mig tid att göra en smulpaj till fikat när svärfar kom på besök. Va så duktig att jag igår tog upp jordgubbar och rabarber ur frysen.
De hade inte helt tinat när jag la "frukten" i pajformen. Sebbe påminde mig att inte glömma potatismjölet, som förra gången. Det blir mer krämigt genom att strö potatismjöl över bären/"frukten". Narturligtvis glömde jag potatismjölet fast det stod mitt framför näsan och att Sebbe nämnt det bara 20 sekunder tidigare.
När smulpajen väl va klar och jag satte fram den på bordet, jag började på steken som skulle gotta sig i ugen medan de andra började på pajen. Helt plötsligt säger Sebbe:
- Jennie... Va det jorsgybbar och rabarber du lagt i pajen? *skratt*
- Ja, är det något som är fel?......... Vad är det som är fel???
- Vi har/hade ingen rabarber i frysen..
- Vad är det i pajen då? ......
- *skrattar mer*
- Vad ÄR det I pajen??
- Du har gjort smulpaj med jordgubbar och selleri *skrattar*

Hur roligt är det att ha tagit sig tid att äntligen baka och så har vi ingen jävla rabarber hemma?!
Nä.. nu lägger vi ner baket till nästa helg och i fortsättningen är jag hårdare när det fäller att markera saker i frysen vad dwt är för något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar