söndag 26 oktober 2014

Söndagsmiddag

Efter en vecka med sjukdomar, förberedelser inför kalas och allt vad som hör till med kalas bestämde jag mig för att vi skulle ha söndagsstek!
Trodde egentligen att Sebbe skulle laga mat men med resultatet i hand gör det absolut ingenting att jag fick prova göra steken.. Den blev så sjukt god att det nästan, bara nästan, blev vad jag kallar "mormor-mat". "Mormor-mat" för mig är när såsen är så god att jag låste mosa potatisen för att kunna äta. Tro mig att jag har försökt äta mormors stek utan att losa potatisen men det är ungefär som att köra bil på fel sida vägen, det känns konstigt och fel!
Så i dag är vi åt vår söndagsstek, som jag hade gjort, var det inte bara jag som mosade potatisen utan de gjorde vi nog alla 4! "Mer mat..!" Skreks det runt bordet. Vilket är väldigt roligt att barnen äter och tycker det är gott.

Jag kanske ska förklara lite mer gällande kalas.. Alice fyllde 3 år igår. Det är helt otroligt att vår lilla flicka har blivit tre år, hon är så stor och duktig vår lilla tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar