onsdag 22 oktober 2014

"Kinder-Egg"

I fredags morse inledde Alice våra sjukdagar med maginfluensa. Håller jag rätt på dagarna så är vi nu inne på sjukdag nr 5, magsjukan är som tur är över men jag och Sebbe har inte återhämtat oss och vi har fått hosta.
Men det är inte vår sjukdomsbild den senaste veckan jag skulle skriva om egentligen..
I dag orkade vi inte stå och laga mat så vi lastade in hela familjen i bilen och gjorde ett stopp på Ica för att köpa god/uppiggande dricka åt oss och så passade jag på att köpa varsit "Kinder-Egg" som Disney säljer, stopp nr 2 blev Pizzaboden. Och för en gångskull åt Ida riktigt bra till middag!

När vi va mätta och nöjda la jag fram 4 ägg på bordet och Ida fick börja välja, sedan va det Alice tur i följd av mig och Sebbe.
I Idas ägg var det Långben och Alice fick Musse i sitt ägg. Men vad jag och Sebbe fick tycker jag är komiskt med tanke på hur vi är som personer och vad vi tycker om. Jag tänker inte gå in så detaljerat men ni som känner oss kan nog hålla med/förstå!
Jag fick ett litet pussel och Sebbe fick Pengabingen! Enligt mig var detta klockrent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar