torsdag 9 januari 2014

Jobb

Jag blir väldigt peppad när jag ser en jobbannons som jag mer än gärna hade tackat ja till.
Men sen när det kommer till att skriva en ansökan/brev så kan jag inte ens skriva en mening rätt.


Då känns det så meningslöst att ens försöka.


Jag kan lika gärna förbli arbetslös så jag slipper bli arg, irriterad, ledsen, glad och peppad om vart annat.




För att kunna köpa ett hus (eller resa) måste du ha pengar.
För att få pengar måste du ha ett jobb.
För att få ett jobb måste du ha erfarenhet.
För att få erfarenhet krävs det ett jobb. (Redan här är det kört)


För att få en utbildning måste söka in på skola/ha tillräckligt med betyg för att komma in på önskade utbildningen.
Allt känns som en fruktansvärd soppa som blir rörigare och rörigare.
Orkar snart inte engagera mig mer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar