måndag 27 januari 2014

-70%

Har sen dagar tillbaka, om inte veckor, insett att Alice har inte så mycket tröjor. 86/92 är trånga att ta av och det ska hon inte behöva plågas med att slita av kläderna.
Igår på Facebook såg jag att en affär här i Sölvesborg har satt ner sina reavaror till 70%. Då kan jag i alla fall gå ner och titta vad som finns. Hittade först tre tröjor med ordinarie pris 49:95 kr. Huvudräkning vågade jag mig inte ens på då det inte är min starka sida att snabbt räkna ut exakt vad en tröja skulle kosta. Men jag förstod att det inte skulle vara många kronor per tröja. Tjejen i kassan blev nog själv lite förvånad av vad summan blev, sex tröjor för 90 kr!







Jag vet inte hur många gånger jag har försökt lägga upp en bild nu. Skrev nyligen ett stycke som bara försvann för att bloggen inte fungerar som den ska. Men jag försöker igen.



Vi har blivit sugna på att semestra i USA. Kollade snabbt lite flyg under förmiddagen, ca 4000 kr tycker jag inte är farligt för en person. Sen kostar det väl lite mer och bo/äta.
När jag var i New york, 2001, stod dollarn i 13-14 kr jämfört med i dag 6,78 (enligt Forex).
Har Du något tips på städer att besöka? Eller "Detta måste ni bara göra om ni åker dit"?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar