söndag 7 december 2014

Pysselevent med Förskolemamman

I dag har jag varit på något spännande som jag bara kunnat drömma om skulle ske i lilla Sölvesborg.
Nu lägger jag bara upp bilder och skriver mer om det senare i kväll!

Nu är det kväll och jag har tagit mig lite dator-tid när barnen sover för att kunna skriva om detta event! Måste säga att det är väldigt sällan jag sitter vid datorn, antingen är den alltid upptagen eller så tittar vi på tv-serier istället.


Tjejen som tog tag i detta och skapade detta event heter Emelie, vi träffades för nästan 1,5 år sedan i föräldragruppen som BHV (barnhälsovården) håller i. Vi är ett riktigt bra gäng som beslöt oss för att vi ska fortsätta hålla kontakt. Det har vi gjort, vi har haft "bebisfika" hos varandra men nu har många av mammorna börjat jobba så då hinner vi inte med att ha några träffar. Men jag tycker det va ett tag sen vi träffades nu och barnen har blivit så stora så det får nog bli en träff snart igen!
Emelie bloggar under namnet Förskolemamman och på hennes blogg finns mycket funderingar om allt som handlar om barn och dels hur vi vuxna påverkar våra barn. 

Nedanför här kommer lite bilder, någon från eventet, från företagen som var med och sponsrade.

Alice provar giftfria kritor.
Är hon snabb nog kan hon ta en pensel med vatten och måla ut färgen så det ser ut som hon målat med vattenfärg!


#jollyroom

Vi fick två Goodiebag-påsar med oss hem,
Alice blev överlycklig för att det låg ögon i den ena påsen. (Näst sista bilden)

#blöjbudet

#ellaskitchen
Jag vet inte vilket företag skedarna kommer ifrån men de verkar vara bra när barnen ska lära sig äta!


#weleda


acrilex


#ontraning
#jollyroom
#lekmer


Alice hjälper mig hålla upp pappret så jag kan ta en bra bild!
Här har vi ögonen Alice tyckte var väldigt bra att vi fick med oss hem. Hon tog upp den ur påsen och skulle bära dem själv.


#colorona

Jag ser fram emot fler event och jag hoppas verkligen att detta kommer utvecklas till större och få in fler företag som kan göra liknande som Colorona gjorde i dag. Colorona verkar ha väldigt bra material till sina saker så jag är spänd på vad jag kommer få hem i mitt paket och vill genast prova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar