tisdag 8 juli 2014

Hello Kitty

Jag har aldrig tyckt om Hello Kitty. Varför? Det kan jag inte ge något bra svar på. En del tycker om sushi andra gör inte, det är väl den bästa liknelsen jag kan ta.

Under sommaren har jag märkt att det börjat dyka upp några Hello Kitty saker. Varför? Det undrar jag också.
Någonstans har jag läst att Hello Kitty skapades som en sexsymbol, jag har inte hittat den sidan igen och kan tyvärr inte styrka detta. Men stämmer det jag har läst är jag inte så pigg på att låta mim 3-åring leka med en sexsymbol. Varför inte ge henne Playboy kanin istället?!

Dagens-, veckans- eller kanske årets fråga. Hur mycket kan jag som förälder påverka omgivningen vad de köper till mina barn?

2 kommentarer:

  1. Det är helt okej att inte gilla alla figurer/märken tycker jag. Men det allra första som tillverkades av hello kitty var en plånbok. Tråkigt om du ser det som en sexsymbol.

    Vet inte om jag förstår din fråga rätt, med omgivningen menar du släkt och vänner? Eller får du presenter av andra också?
    Till kalas kan du ju alltid berätta vad ni önskar er, alt vad ni verkligen inte vill ha? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte vem du är som har kommenterat.
      Till kalas försöker vi så gott vi kan önska specifika presenter till barnen.
      Frågan är nog riktad för främst släkt då det är dem som ger barnen saker ut över födelsedagar och jul.

      Radera