onsdag 6 november 2013

Pant(amera)

 
I dag beslöt jag mig för att gå och hämta Alice. Det var bra väder och för längesen jag hämtade henne utan bilen.
När jag promenerar (eller Power Walk) så brukar jag snegla ner i diken eller gräsplättar som ligger precis bredvid gångbanan om det finns pantburkar. Ibland har jag tur och ibland otur, så brukar det vara..
I dag hade jag tur! Hoppas jag på.
 
4 kronor!
 Kan vara så att Lokan inte går igenom men då blir det 3 kr jag hittade under dagens tur!
 
Flaskor och burkar jag hittar åker jag med till affären när jag har lagom mycket, tar ut pengarna och lägger pengarna i denna
 


Snart är den full så jag kan öppna den!
 
Eller när jag har en 10:a över så hamnar den här i
 
Detta är ett roligt sätt att spara till en resa till exempel!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar